fredag 19 februari 2010

Fotboll - En Nyttig Läxa: DJURGÅRDENS IF - IF BROMMAPOJKARNA 0-2

Träningsmatch 2010-02-19 fredag

DJURGÅRDENS IF - IF BROMMAPOJKARNA 0-2 (0-0)
0-1 (61 min) Andreas Eriksson
0-2 (85 min) Joakim Runemo
Matchen spelades inomhus på Bosön
å var stängd för publik.

DIF startelva:
Vaiho
Ceesay, Toivio, Lyyski, Gustafsson
Ekong, Perovuo, Hämäläinen
Youssef, Kennedy, Milic

Byten:
Prince Ikpe Ekong ut, Philip Hellquist in (64)
Kennedy Igboananike ut, Yosif Ayuba in (69)
Christer Youssef ut, Patrik Haginge in (69)

Yacatchme säger:
Det har varit mycket positivt i DIF-led
efter dom tidigare träningsmatcherna,
men nu tog det stopp.

MEN VI TROR DET HÄR FAKTISKT
VAR BRA FÖR OSS!


Visst blir man orolig för hur vi ska klara
oss utan DAJA, JONSON & OREMO (alla
skadade just nu) å visst går tankarna
efter denna match, där vi hade mycket
boll men ändå åker på torsk 0-2, tillbaka
till mardrömssäsongen 2009 (vem faan ska
göra våra MÅL ???).

Men framförallt var det BRA att hela
laget å tränarstaben med LENNART WASS
& CARLOS BANDA i spetsen nu fick klart
för sig att det finns mycket kvar att
fortsätta jobba hårt med !



---------------------------------------------------

Till sist måste vi här tyvärr konstatera,
ÄNNU EN GÅNG, att många
av dagens elitfotbollsspelare är
EGOISTISKA HOROR
som bara tänker på sig
själva å pengar å inte tvekar att spotta
den ÄKTA fotbollssupportern rakt i ansiktet

om det gynnar den egna karriären & plånboken !

Vi tänker naturligtvis på (nu f.d.) bajen ikonen
Sebastian Eguren´s övergång till AIK.

Här har vi en spelare som under sin tid
i Hammarby sa saker som "Jag skulle vilja avsluta
min karriär i Hammarby så att min son får se mig
spela i Hammarby-tröja", "Jag skulle aldrig
spela i AIK, det vet jag nu" och så sent som
hösten 2009 "krossa gnaget".

MEN D BETYDDE INGENTING NU! När den egna
karriären behövde få lite ny fart,
då skrev han utan å tveka på för AIK.

Sorgligt, så jävla sorgligt å se...

Vi här på yacatchme har full förståelse
för dom upprörda känslorna hos alla
bajare just nu, Å DET HAR ALLA ÄKTA
FOTBOLLSSUPPORTRAR, OAVSETT LAG,
OCKSÅ !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar